Marketingbureau trots op door hen georkestreerde overwinning BBB, maar hoe zit dat met de lobby?

Bij communicatiebureau ReMarkAble zijn ze er trots op dat ze de BBB zo goed als product in de markt hebben gezet. En terecht. Ze hebben een huzarenstuk geleverd. Dat kregen de andere populistische partijen niet voor elkaar. Maar...

Interessant? Deel het artikel

BBB 230428 verkiezingsbotd met bedankt

Ze zijn er zo trots op, dat ze er ook op hun site onder het motto BBBizar aandacht aan besteden, net als dat ze op hun site uitgebreid vertelden over hun verbondenheid bij de oprichting: een politieke partij als project. Goed dat ze open kaart spelen. Dan weet je namelijk wat je kunt verwachten en hoe je én ReMarkAble én BBB moet beoordelen.

Met een beetje boerenverstand kom je bij die beoordeling toch uit bij list en bedrog, of zoals dat in de politiek heet: lobbywerk. ReMarkAble draait daar omheen: “ReMarkAble staat aan de basis van BBB. Oprichter Wim Groot Koerkamp vormde met Caroline van der Plas en Henk Vermeer in 2019 het oprichtingsbestuur. Na de zetelwinst in 2021 trad boerenzoon Wim bewust terug als secretaris om de vermeende banden met de agro-industrie te ontkrachten.”

Ze doen voorkomen dat wanneer een secretaris van de partij terugtreedt, dan alle de banden ook weg zijn. Onzin!

ReMarkAble heeft innige banden met heel grote spelers in de agro-industrie én innige banden met BBB. Dus heeft BBB heel innige banden met de agro-industrie. Iedereen met een beetje boerenverstand begrijpt dat.

Daarom zijn er in de politiek regels over lobbywerk. En die zijn hard nodig, bewijst ReMarkAble. Want ze veinzen als marketingbureau BBB te ondersteunen, zoals ze ook andere opdrachtgevers ondersteunen.

In hun geval zit dat toch anders: ze hebben BBB zelf opgericht. Dat is geen ondersteuning, dat is van politiek marketing maken. En dan ga je toch echt kijken naar het belang van de oprichters. Dat is de agro-industrie!

Het is zelfs gevaarlijk als secretaris af te treden omdat er dan nog wel banden zijn, maar niet meer zichtbaar.

Die connectie is precies wat de boer niet kan gebruiken. Want de boerentransitie gaat de klanten van ReMarkAble pijn doen in de portemonnee, terwijl de boer er juist beter van wordt. Dat is wat anders dan waar boer en burger belang bij hebben.

De boer die ReMarkAble en BBB wil, wordt bezongen in onderstaande video.

Word supporter van HierinSalland

HierinSalland is voor, maar ook van Salland. Word supporters en ondersteun ons. Door mee te doen of met een kleine bijdrage.

Interessant? Deel het artikel

Meer over

Blijf op de hoogte

Abonneer je op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Om de twee weken verloten we onder de abonnees om en om een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch en de biologische Supermarkt in het Bos van Kleinlangevelsloo, beiden in Raalte. Bekijk de spelregels.

1 gedachte over “Marketingbureau trots op door hen georkestreerde overwinning BBB, maar hoe zit dat met de lobby?”

  1. Avatar

    Interessant, zeker als aangetoond kan worden wat dan de banden zijn tussen remarkable en de grote spelers in de Agro-industrie.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Iedere maand verloten we onder de abonnees een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch in Raalte. Bekijk de spelregels.

Ook interessant