Een dokter of zorgverlener altijd bij je ‘in je broekzak’, dat is met de BeterDichtbij app vanaf nu de realiteit. In andere ziekenhuizen was de app al langer in gebruik. De reacties waren zeer enthousiast en dus kon het Deventer Ziekenhuis niet achterblijven. Daarmee is het ziekenhuis in Nederland nummer 38 die met de app gaat werken.
De BeterDichtbij app is een eenvoudige app waarmee patiënten direct in contact kunnen komen met hun behandelaar in het Deventer Ziekenhuis. Zo kunnen patiënten eenvoudig vragen stellen of bijvoorbeeld foto’s of bestanden uitwisselen met hun arts. Vooralsnog werkt de app op de poli’s reumatologie, kindergeneeskunde, medische psychologie en bij het Oncologisch Centrum, maar het doel is dat alle poli’s ermee gaan werken.
Het Deventer Ziekenhuis benadrukt dat de app is bedoeld voor niet-spoedeisende vragen. Denk aan herhaalrecepten, simpele vragen over medicatie of over je volgende afspraak. Waar een patiënt voor dat soort vragen voorheen nog naar de poli moet bellen, kan dat vanaf nu dus via de app. Het streven is dat patiënten binnen drie werkdagen antwoord krijgen.
Geen afstand
De BeterDichtbij app heeft als doel om de afstand van patiënt naar zorgverlener te verkleinen. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat het telefoonverkeer met de poli wordt verminderd zodat er geen wachttijden ontstaan.
De BeterDichtbij app is gratis te downloaden voor zowel Android als Apple en is bedoeld voor patiënten die al op controle komen in het Deventer Ziekenhuis. Iedereen kan de app installeren, maar deze is pas te gebruiken nadat de patiënt door het ziekenhuis hiervoor uitgenodigd is.
Meer weten? Kijk de video hieronder;