Je kunt immers ook gaan carpoolen of een snelle elektrisch aangedreven fiets nemen. En er loopt een spoorlijn met behoorlijke frequentie parallel aan de N35. En Mariënheem in tweeën gedeeld? Er gaat daar bijna niemand meer naar de kerk. En is het niet goedkoper buurthuis en school aan de andere kant van de weg te bouwen dan om een rondweg aan te leggen?
Kunnen we de miljoenen die rijk, gemeenten en provincie aan de weg willen betalen niet beter aan arme Sallanders schenken of er de buurthuizen en sportzalen in de regio mee opknappen?
Daar komt nog een keer bij dat de plannen die steeds over tafel gaan, in verkiezingstijd lekker bij de kiezer liggen, maar er is nog niet een begin gemaakt met een milieueffect rapportage. De Raad van State stelt zich daar veel vragen bij.
Omdat HierInSalland haar donderse best doet beter naar de inwoners te luisteren dan de politiek leggen wij je deze enquête voor met het verzoek deze in te vullen, zodat we jullie mening bij de politiek kunnen inbrengen.
Hieronder de vragen die wij uitgewerkt hebben. Iedere vraag kan beantwoord worden met ja, nee of geen mening. Onder iedere optie kun je een argumentatie toevoegen.
Doe je mee?
- De N35 moet verbreed worden zodat je sneller van Zwolle naar Twente kunt.
- De N35 moet verbreed worden om te files in iedere spits weg te werken.
- De N35 moet bij Mariënheem een rondweg krijgen.
- De N35 moet bij Mariënheem twee grote rotondes krijgen zodat je makkelijk de weg op en af kunt.
- De N35 moet zo blijven als die nu is, want je kunt al snel genoeg van Zwolle naar Twente vice versa.
- De N35 moet zo blijven als die nu is, want als slechts 10 procent van de gebruikers gaan carpoolen, het openbaar vervoer nemen of de fiets pakken, zijn de files opgelost.
- Mariënheem is helemaal geen probleem voor de N35, dan rijd je maar een stukje langzamer.
- Mariënheem heeft helemaal geen extreme hinder van de N35, er gebeuren zo goed als geen ongevallen en je kunt echts de weg wel op en af.
- We moeten voorrang geven aan de natuur en aan de gezondheid van aanwonenden en niet aan meer asfalt.
-
Het goedgekeurde plan om de kruising N35/ N348/ spoorlijn ongelijkvloers te maken (Kruispunt Bos) moet doorgaan.
Klik hier voor de enquête