Dopper: de fles met een missie

In een wereld vol plastic afval, dat zich opstapelt in onze oceanen en op stranden, ontstond in 2009 een simpel maar baanbrekend idee: de Dopper.

Interessant? Deel het artikel

Dopper: de fles met een missie

Deze herbruikbare waterfles is inmiddels een duurzaam én stijlvol icoon geworden. Maar hoe is deze populaire fles eigenlijk ontstaan, en waarom gebruiken zoveel mensen hem?

Het begon met een frustratie. Merijn Everaarts, een ondernemer uit Haarlem, was geschokt door een documentaire over plastic soep. Hij zag dat wegwerpwaterflesjes een groot probleem waren en besloot dat het anders moest.
In plaats van alleen te klagen, organiseerde hij in 2009 een ontwerpwedstrijd voor de perfecte herbruikbare waterfles. Het winnende ontwerp van Rinke van Remortel werd de basis voor de Dopper zoals we die nu kennen: strak, praktisch en herkenbaar.

Dopper is meer dan een gewone fles. Gemaakt van BPA-vrij plastic, gaat hij jarenlang mee en bestaat hij uit drie delen: de fles zelf, een dop én een handige beker. Daardoor is hij niet alleen functioneel, maar ook leuk in gebruik. Bovendien zijn er talloze kleuren en speciale edities.
Maar wat Dopper écht uniek maakt, is de missie: “Drink water. Uit de kraan. Red de wereld.” De organisatie investeert in schoon drinkwaterprojecten in landen zoals Nepal, stimuleert kraanwatergebruik en strijdt tegen wegwerpplastic.

(Lees verder onder afbeelding)

Dopperfles wereldwinkel Hedino

Dopper is inmiddels niet zomaar een fles, maar een statement. Je ziet hem overal: op scholen, op het werk, tijdens yoga of in de trein. Mensen gebruiken hem als duurzame accessoire, een bewuste keuze voor de planeet.

Met initiatieven als de Dopper Foundation en de Dopper Wave – waarin bedrijven en mensen beloven geen wegwerpwaterflesjes meer te gebruiken – groeit Dopper uit tot een merk én beweging. Het laat zien dat duurzaamheid stijlvol én praktisch kan zijn.

Wat begon als een idee tegen plasticvervuiling, is nu een symbool van bewust leven. De Dopper is niet zomaar een fles; het is een hulpmiddel, een statement en een gespreksonderwerp. Of je ‘m nu op je werk of onderweg gebruikt: met een Dopper laat je zien dat je om de wereld geeft.

Bij Wereldwinkel Heino krijg je de hele maand juni 10% korting op de Doppers.


Wereldwinkel Heino logo

Word supporter van HierinSalland

HierinSalland is voor, maar ook van Salland. Word supporters en ondersteun ons. Door mee te doen of met een kleine bijdrage.

Doneer

Interessant? Deel het artikel

Jory Eggenhuizen

Jory Eggenhuizen

Sinds oktober 2024 verzorg ik de PR en Communicatie voor Fairtrade Raalte (werkgroep gemeente) en ben ik lid van de PR groep van Wereldwinkel Heino. Daarvoor heb ik ruime ervaring opgedaan in PR en Communicatie voor o.a. THEATER Podium Heino en Dorpsraad Epse.
Alle artikelen van Jory Eggenhuizen

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Iedere maand verloten we onder de abonnees een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch in Raalte. Bekijk de spelregels.

Gratis inschrijven

Plaats de eerste reactie

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Iedere maand verloten we onder de abonnees een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch in Raalte. Bekijk de spelregels.

Gratis inschrijven

Ook interessant