De prijs werd toegekend voor een originele en opvallende 1‑aprilcampagne die regionaal het nieuws haalde en op creatieve wijze aandacht vroeg voor techniek in de regio.
De actie draaide om de lancering van een zogenaamd technisch kinderdagverblijf en BSO. De boodschap: jonge kinderen al vroegtijdig in aanraking laten komen met techniek. Wat begon als een 1‑aprilgrap, bleek méér dan alleen een stunt: het zorgde voor lokale reuring én een slimme manier om gezinnen met kinderen naar de open dag van ReDIT in april 2024 te trekken. Tijdens die open dag opende ReDIT daadwerkelijk – voor één dag – een kinderopvang, zodat ouders en kinderen samen het bedrijf konden ontdekken.
‘Een grap met een knipoog, maar ook met een duidelijke boodschap,’ aldus Niek Hemmink, oprichter van ReDIT. Als relatief klein bedrijf heb je beperkt middelen en moet je het soms anders doen om aandacht te krijgen. Deze award is een mooie erkenning voor het lef om het anders te doen.’
De Klabats Award wordt uitgereikt door Klabats (https://www.klabats.nl), een bureau dat organisaties helpt om spraakmakend andere campagnes te bedenken. De prijs is met terugwerkende kracht bedoeld voor ideeën en acties die buiten de lijntjes kleuren, opvallen én blijven hangen.
‘Wat ReDIT hier deed is typisch Klabats-waardig: gedurfd, actueel en met impact,’ zegt Gerben Derks, oprichter van Klabats. ‘Wat begint met humor, raakt vaak aan iets groters: techniek als toekomst, en hoe je daar al vroeg een zaadje voor plant. Misschien is het helemaal niet zo’n gek idee.. om als installatiebranche zoiets te beginnen.’
De award kreeg inmiddels een prominente plek aan de muur bij ReDIT in Luttenberg.







