Dry januari, de eerste week zit er nog lang niet op. Eerlijk is eerlijk, ik heb het er helemaal niet moeilijk mee, want ik deed met de eeuwwisseling ook al mee met een dry januari en ben daarna nooit meer begonnen. Ik sta dus al 22 jaar dreuge.
Toch ben ik vandaag even op zoek gegaan naar een coach op Ik Pas, om te kijken of hij wat zinnigs te vertellen had.
Heb jij ook dry januari-verhaal of een verhaal in verband met drank? Laat het Denne weten via info@hierinsalland.nl
Nou, die coach lijkt me een computer-bot, een voorgeprogrammeerd geval dat alleen maar antwoorden kan spuien met antwoorden die er van te voren zijn in gestopt.
Ik kan daar slecht tegen. Een instantie die je op die manier wil helpen, wil je helemaal niet helpen, ze willen bezuinigen op personeelslasten. Ze denken met zo’n digitale beantwoorder service te verlenen, maar dat is gelul. Ze stoppen er antwoorden in die ik zelf ook wel wist. Ik heb veel meer moeite met het stellen van de juiste vraag. Of eigenlijk: ik stel wel de juiste vraag, maar daar kan de computer niks mee. Die dwingt me de vraag zo te formuleren dat hij het snapt. Maar ja, dan klopt mijn vraag niet meer.
Hoe korter de vraag, hoe beter.
‘Mandje’, probeerde ik. Dat was dan weer te kort.
Maar ja, met die callcenters waar je een mens aan de telefoon krijgt, wordt het er ook niet beter op. Tot nog niet zo lang geleden hadden die personen vaak een Amsterdams accent dat ik niet verstond, daarna moest ik Nederlands-Marokkaans begrijpen, nu heb ik de indruk dat de eerste Oekraïners al zijn doorgedrongen tot de callcenters.
Gewoon een instantie bellen en dat iemand aan de andere kant van de lijn de telefoon oppakt, dat is blijkbaar al lang niet meer de bedoeling.
Je zou er van aan de drank raken.
Weet je trouwens wat de meest gestelde vraag aan de coach van Ik Pas is?
Een na vaakst gevraagd: “Ik heb iets besteld in de webshop en dat is nog niet binnen.”
Vaakst gevraagd: “Ik ben mijn wachtwoord vergeten…”
Ik zou zeggen, dan had je niet zo veel moeten zuipen.