Refik Köse: Vakantiereis naar Turkije van 9000 km

Interessant? Deel het artikel

Refik 10

Het is voor mij al weer drie jaar geleden dat ik op vakantie was naar Turkije. Dus nu werd het echt weer eens tijd om mooi Turkije te bezoeken. We vertrokken op 1 september met de auto naar mijn mooie geboorteland.

Door Refik Köse

Heenreis

We hadden een tussenstop in Frankfurt a/M bij familie. Rond een uur of zes uur richting Oostenrijk. We moesten eerst nog een tolvignet halen bij de grens.

In Oostenrijk aangekomen namen we een bakkie koffie, met Turkse hapjes. gemaakt door vrienden en familie.

Hongarije was het volgende land waar we doorheen moesten, ook hier weer een tolvignet nodig. Zonder riskeer je hoge boetes. Daar aangekomen overnachtten we in een hotel.

De volgende ochtend om een uur of 9 een lekkere ontbijt besteld en daarna verder met onze reis richting Servië.

Daar aangekomen kregen we onze eerste douanecontrole waar we onze bagage moesten laten checken.

Na de controle rijden we door naar Bulgarije waar weer een grenscontrole was. Hier werden wij van top tot teen gecontroleerd. We moesten hier alles uitpakken en ook onze dakkoffer gingen ze controleren.

Ook hier konden de we gelukkig doorrijden nadat we alles wel weer zelf moesten inpakken.

Vroeger waren de wegen in Bulgarije superslecht, nu zijn ze heel goed.

Na 350 km door Bulgarije te hebben gereden kwamen we aan in Turkije.

Turkije

Na 2400 km te hebben gereden zijn we gelukkig eindelijk aangekomen in Turkije. Persoonlijk word ik emotioneel als ik de grote Turkse vlag ziet wapperen.

Bij de Turkse grens moesten we voor het eerst onze corona app laten zien. De controles gingen snel en we hadden wel een heerlijke Turkse maaltijd verdiend.

Via Canakkale zijn we doorgereden naar Kusadasi, waar we een hotel hebben gereserveerd. Vijf sterren met alles erop en aan. Acht dagen gaan helaas erg snel als je naar je zin hebt.

Na deze 8 dagen zijn we naar familie geweest die 800 km verderop woont. Deze plaats heet Kayseri.

Helaas hadden we daar een begrafenis van een familielid, overleden door corona. Daar twee dagen verder niet veel gedaan.

We hebben ook een trip gemaakt naar Cappadokya, de mooiste plek in Turkije. Leuke kleine dorpjes en erg gezellig.

Via Kirsehir waar we een week zijn gebleven werd het tijd om door te rijden naar Istanbul.(650 km).

Istanbul moet iedereen gezien hebben, superdrukke stad met prachtige gebouwen en moskeeën. In Istanbul inkopen gedaan, veel schoenen en kleding gekocht .

Na een week heerlijk in Istanbul te hebben rondgelopen, moesten we onze vakantie helaas weer beëindigen en moesten wij weer aan de terugreis beginnen na drieënhalve heerlijke week.

Terugreis

Terug rijden via Bulgarije, Servië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland.

9000 km gereden in drieënhalve week.

Natuurlijk maakten we niet altijd leuke dingen mee aan de grensovergangen.

Word supporter van HierinSalland

HierinSalland is voor, maar ook van Salland. Word supporters en ondersteun ons. Door mee te doen of met een kleine bijdrage.

Interessant? Deel het artikel

Meer over

Blijf op de hoogte

Abonneer je op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Om de twee weken verloten we onder de abonnees om en om een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch en de biologische Supermarkt in het Bos van Kleinlangevelsloo, beiden in Raalte. Bekijk de spelregels.

1 gedachte over “Refik Köse: Vakantiereis naar Turkije van 9000 km”

1. Harrie Kiekebosch
    Harrie Kiekebosch

Als corona het toelaat gaan we een keer samen Refik, ga ik een reportage maken over het dorp waar je familie vandaan komt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Iedere maand verloten we onder de abonnees een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch in Raalte. Bekijk de spelregels.