Dit voorjaar willen mijn man en ik onze badkamer (laten) verbouwen. Een groot deel doen we zelf, sommige dingen besteden we uit aan vaklieden omdat dat gewoon beter is. Gelukkig krijgen we hulp van een aantal kameraden, want mijn aan mijn klustalenten zullen we niet veel hebben. Mijn gaven liggen elders, om het maar zo te zeggen.
De afgelopen tijd zijn we verschillende keren (online) op pad gegaan om spullen uit te zoeken. Tegels, een wc-pot, een wastafel, een douche, en wat je nog meer nodig hebt in een badkamer. We besloten om alles, behalve de tegels, thuis te laten bezorgen en daar begon het.
Twee wastafels
We hadden er bewust voor gekozen om alles op woensdag te ontvangen, want dat is mijn vaste vrije dag. Toen ik de dag ervoor ’s ochtends om 8.20u aan het ontbijt zat, ging de deurbel. Verbaasd over het vroege tijdstip deed ik open. De bestelde wastafel stond met de bezorger aan de deur. Ik heb de wastafel binnen gelaten en de bezorger bedankt en vervolgens mijn man telefonisch ingelicht. Hij was net zo verbaasd als ik. Nog vreemder werd het toen mijn man diezelfde dinsdagmiddag door een andere bezorger werd opgebeld met de mededeling dat hij bij ons huis stond met, jawel: een wastafel.
Huisarrest
De overige bestelde toebehoren zouden de volgende dag, woensdag dus, komen in vijf verschillende pakketten. Allemaal met een ander tijdvak, die elkaar deels overlapten. Voor mij betekende dat bijna de hele dag huisarrest. Achteraf gezien had ik best tussen 8 uur en 11 uur de deur uit gekund, maar dat weet je niet van te voren. Uiteindelijk kregen we wel het juiste aantal pakketten, maar bleek bij het openmaken een aantal items te ontbreken. Daar hebben we over gemaild. Hopelijk verloopt de bezorging daarvan vlekkeloos.