Na mijn pensioen zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar het Oosten des lands, naar Wijhe (veel mensen hier in Overijssel kunnen dat niet goed uitspreken en zeggen ‘Wieje’). Omdat stilzitten en rentenieren niks voor mij is (geen zitvlees, geen kapitaal), ben ik een plattelands-start-up begonnen. Mijn business plan is om het spruitje weer sexy te maken, vooral onder jongeren.
Het spruitje, zo luidt de publieke opinie, is een klein, rond, groen, oneetbaar, vega-kogeltje waar een hardnekkige spruitjeslucht omheen hangt. Het spruitje is al eeuwen het vitaminerijkste jeugdtrauma. Hoe anders zal dat zijn als mijn idee slaagt! Het begon ermee dat ik bij een barbecue een vrouw wellustig zag smullen van ‘corn on the cob’, waarbij de gesmolten boter langs haar wangen droop. Wat met een maiskolf kan, kan met spruitjes ook, bedacht ik in een… ja, laat ik er niet omheen draaien, een visioen!
Ik kocht een assortiment tweedehands groentestronken en een zak AH-spruitjes. Het was nog een heel gepruts, maar na lang experimenteren vond ik een manier om ze aan de stronk te bevestigen (hoe precies houd ik nog even geheim, de concurrentie leest mee). Om binnenkort even rijk te worden als Musk en Bezos samen, hoef ik alleen nog maar de ideale sauzen te ontdekken.
Kaassaus, pindasaus, witte chocolade, piri-piri, tomatensaus, uitgesproken vieze gore saus voor mensen zonder smaakpapillen, knoflooksaus en ik ben ook al in onderhandeling over de Red Bull-saus. En stikstofarme saus, met het oog op de toekomst.
Ook ben ik al benaderd door diverse politieke partijen (van links tot rechts in het spectrum) die hopen mee te kunnen liften op het onstuitbare succes van mijn slogan
MAKE THE NETHERLANDS SPRUITJESLAND AGAIN
Website Dagklad